torsdag 2 maj 2013

Dagen efter kvällen före

Så lilla söta rara busan var inte poppis i natt kan jag lugnt säga. (Så typiskt att sånt här ska hända när Micke är borta på jobb...) Först så somnade hon inte förrän halv 10 igår kväll, det var alltså efter typ två timmar av försök att lägga henne (inkl extra välling, blöjbyte, läsa bok, å gud vet allt). Sen så vaknade hon vid 12 och kunde inte somna om. Så då var det bara att börja om - jag gullade, blev arg, gullade igen, masserade mage, matade, försökte med allt. Till slut gav jag bara upp och gillade läget. Klockan 3 slocknade hon av ren utmattning. Å halv sju ringde väckaren.
Fast det gick ändå okej idag. Bättre än förväntat i alla fall. Josefina var på dagis så gott som hela dagen, jag jobbade (tror inte jag gjort nåt tokigt i alla fall) och vi lyckades komma hem utan att det blev världskrig. Blir inte mycket vettigt gjort här hemma ikväll men jag är så nöjd med att skruttan sover nu och jag inte fått migrän, så det får väl vara lite stökigt hemma då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar