lördag 1 mars 2014

Glädje och sorg - fredag kväll

Känner mig lite sliten efter den här arbetsveckan. Det har varit en intensiv vecka på många sätt. Vänner som har det svårt, band som har ifrågasatts, dåligt med sömn och en envis hosta som inte vill släppa.
På jobbet har det varit hektiskt med test av nytt system. Jag är glad att jag fått chansen, tycker det är väldigt roligt att få vara en del av processen och lär mig mycket. Samtidigt känns det emellanåt som att jag springer in i en vägg, känner att jag kanske tagit mig vatten över huvudet, men jag vill ändå inte ge mig.
Det har varit en vecka med många känslor. Har varit så skönt att få komma hem till min lilla familj på kvällarna. Få kramas och mysa lite, läsa godnatt-sagor för Josefina och sen umgås på tu man hand med Micke. Få känna att jag har det rätt bra ändå. En kväll satt vi och tittade på gamla babyfoton och mobilvideos med skruttan - vi har en så fantastisk tur som har henne 
Just ikväll har det bara varit jag och Josefina. Det blev middag i soffan, Bolibompa och tidig läggning. När jag till slut sitter själv i soffan försöker jag smälta dagarna som gått, varva ner och känna efter hur jag mår. Skrattar så jag gråter åt inlägg på Facebook, ser på Kristian Gidlund i Jills veranda och känner sorgsna tårar trilla nerför kinderna. Många känslor som lagrats under veckan får komma ut. Nu hoppas jag på en lugn och skön helg :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar